Базісні дані щодо тестування на ВІЛ, якості життя (ЛЖВ), ризикованої поведінки, доступу до послуг у зв’язку з ВІЛ та рівня задоволення цими послугами серед клієнтів ГР «Віра, Надія, Любов»

( 0 Голоса )
  • У складі опитаних клієнтів ВНЛ частка жінок трохи переважає над часткою чоловіків – 58% до 42%, знову ж таки, через специфіку однієї ГР – РСБ, а також велику частку жінок і серед інших ГР. Вікова структура зміщена в молодий вік (51% клієнтів у віці до 25 років), освітня структура опитаних клієнтів ВНЛ відносно різноманітна – у ній майже порівну тих, хто закінчив менше 9 класів школи, 9 класів школи та 11 класів школи, загалом на рівні повної чи неповної середньої освіти перебуває 2/3 клієнтів. Серед респондентів із цієї НУО найбільша частка неодружених – 63%, а відносна більшість – 43% – оцінили свій матеріальних стан як середній. Майже половина клієнтів ВНЛ – це «нові» клієнти, які отримують послуги менше ніж півроку. 
  • 96% опитаних клієнтів ВНЛ повідомили, що їм доступне тестування на ВІЛ. 77% направляли на тест, а пройшли його 85% (дехто, очевидно, робив це із власної волі). Ті ж, хто не проходив тестування, вагалися відповісти змістовно, чому так склалося та зізнавалися, що просто не мали бажання. 95% тих, хто проходив тестування коли-небудь, здійснювали його протягом останнього року і тільки половина серед них здійснювали його у даній НУО за допомогою експрес-тесту, ще 26% – у пересувних лабораторіях, а 18% – у інших медичних закладах. Дотестове консультування  отримали 88% клієнтів, результат тесту – 91%, а післятестове консультування отримали 74%. Детальніший аналіз показує, що ті, хто не отримали післятестового консультування – це клієнти, які якраз проходили тест у інших медичних закладах. Крім того, опитування клієнтів ВНЛ показало, що абсолютна більшість респондентів, які відносяться до ГР ЛЖВ і обслуговуються у даній НУО, зареєстровані у Центрі СНІДу – 77%, а 43% з них відвідували його протягом останнього місяця.
  • При загальному рівні більше 70% використання презервативу із випадковими партнерами востаннє, лише половина представників СІН та ПГНР, які є клієнтами ВНЛ, практикують такий захист. Разом із тим, всі без виключення представники РСБ та У/НЗ повідомляють про використання презервативу із випадковими партнерами востаннє.
  • Якість свого життя загалом 28% клієнтів ВНЛ оцінюють погано, 28% – добре, ще 38% – ані добре, ані погано. Що стосується різних аспектів свого життя, то найвищі середні оцінки за 5-ти бальною шкалою респонденти дали якості доступу до інформації (4.24), здатності прийняття свого зовнішнього вигляду (4.18). Найнижчі – достатності грошей для задоволення потреб (1.63) та занепокоєності у тому, що їх засуджують інші люди (2.03).  Отже, в середньому клієнти ВНЛ скоріше мають доступ до необхідної інформації та скоріше здатні приймати свій зовнішній вигляд. Крім того, їм скоріше недостатньо грошей для задоволення своїх потреб та вони скоріше занепокоєні тим, що їх засуджують інші люди через їх статус.
  • У короткостроковій перспективі, протягом останнього тижня, тільки майже третина СІН не споживали наркотики ін’єкційним шляхом, така ж частка респондентів робили це протягом одного дня і лише 3% протягом усього минулого тижня. 85% опитаних у ВНЛ клієнтів не споживали наркотики ін’єкційним шляхом у день перед опитуванням. У довгостроковій перспективі, протягом останнього місяця, приблизно рівні частки СІН – по 2/3 клієнтів – споживали опіати та стимулятори, 37% – інші неін’єкційні наркотики (переважно, марихуану). 5% респондентів ВНЛ зізналися, що мали передозування за останні півроку.
  • Під час останньої ін’єкції майже всі клієнти ВНЛ повідомили, що використовували стерильний ін’єкційний інструментарій, у довшому часовому проміжку – за останній місяць –  96% СІН не користувалися голкою або шприцом після іншого СІН і 98% опитаних не давали іншим користуватися голкою або шприцом після себе, але за останній місяць більше половини опитаних споживали наркотик, хоча і не бачили, як і чим було наповнено шприц, а 81% – мали досвід наповнення свого шприца з іншого.
  • Половина охоплених опитуванням у ВНЛ СІН використовували спільний інструментарій або контейнери для виготовлення та спільного вживання наркотиків хоча б один раз протягом останніх 30 днів, переважно це був спільний посуд. 12% клієнтів ВНЛ беруть участь у програмах замісної терапії.

ПОСТІЙНІ ПАРТНЕРИ

ВИПАДКОВІ ПАРТНЕРИ

72% мали постійних партнерів за останній рік, із цим партнером за останні 3 місяці 44% клієнтів користувалися презервативом завжди, трохи більше половини – користувалися презервативом під час останнього сексуального контакту. Статеві контакти після вживання алкоголю чи наркотиків практикуються переважно іноді – 46%. У третини клієнтів ВНЛ постійний партнер вживає ін’єкційні наркотики.

Тільки 40% мали випадкових партнерів за останній рік, із цим партнером за останні 3 місяці третина клієнтів користувалися презервативом іноді, ще 22% – завжди, абсолютна більшість – користувалися презервативом і під час останнього сексуального контакту. Статеві контакти після вживання алкоголю чи наркотиків практикуються переважно іноді – 48%.

РСБ у ВНЛ

РЕГУЛЯРНІ КОМЕРЦІЙНІ ПАРТНЕРИ

НЕРЕГУЛЯРНІ КОМЕРЦІЙНІ ПАРТНЕРИ

73% мали регулярних комерційних партнерів за останній рік, із цим партнером за останні 3 місяці абсолютна більшість клієнток користувалися презервативом завжди, всі – користувалися презервативом під час останнього сексуального контакту. Статеві контакти після вживання алкоголю чи наркотиків практикуються переважно іноді – 39%. Більшість клієнток ВНЛ – 63% – вагалися відповісти, чи вживає цей партнер ін’єкційні наркотики.

99% мали нерегулярних комерційних партнерів за останній рік, із цим партнером за останні 3 місяці абсолютна більшість клієнток користувалися презервативом завжди, всі – користувалися презервативом під час останнього сексуального контакту. Статеві контакти після вживання алкоголю чи наркотиків не практикуються переважно ніколи – 38%, ще 26% – інколи. Абсолютна більшість клієнток ВНЛ – 84% – вагалися відповісти, чи вживає цей партнер ін’єкційні наркотики.

59% РСБ повідомили, що ні за яких умов не погодилися б на статевий акт із комерційним клієнтом без презервативу, а 20% - погодилися б за умови додаткової оплати.

ПОСТІЙНІ ПАРТНЕРИ, ЯКІ НЕ ПЛАТЯТЬ

Тільки 40% мали постійних партнерів за останній рік, із цим партнером за останні 3 місяці 41% клієнток користувалися презервативом іноді, абсолютна більшість – користувалися презервативом під час останнього сексуального контакту. Статеві контакти після вживання алкоголю чи наркотиків практикуються переважно зрідка – 54%. У третини клієнток ВНЛ постійний партнер не вживає ін’єкційні наркотики, ще третина вагалися відповісти.

 

  • 98% клієнтів оцінюють послуги НУО позитивно (67% - повністю).

Серед клієнтів ВНЛ найбільша частка тих, хто повністю або скоріше погоджується із твердженнями:

«F6. Тут люди ставляться до мене як до людини, а не як до чергового «порядкового номера»,

«F13. Тут люди розповіли мені, як отримати допомогу в інших місцях»,

«F16. Я вважаю, що під час надання послуг тут враховують, що я жінка/чоловік»,

«F15. Послуги, які я отримую, є абсолютно некорисними для мене».

  • На запитання про те, що у роботі НУО клієнтам не подобається значна частина респондентів відповіли, що подобається усе (79%).
  • Те, що певна незадоволеність є, але вони не можуть визначити, чого саме вона стосується, зауважили 41% клієнтів ВНЛ.
  • Смотреть отчет в PDF
 
РусскийУкраинскийEnglish (United Kingdom)

  

  

  

Прогноз погоды в Одессе » Украина